Rijnreisje (Bingen am Rhein - Bonn) - Reisverslag uit Bonn, Duitsland van StAntoniusZiekenhuis - WaarBenJij.nu Rijnreisje (Bingen am Rhein - Bonn) - Reisverslag uit Bonn, Duitsland van StAntoniusZiekenhuis - WaarBenJij.nu

Rijnreisje (Bingen am Rhein - Bonn)

Door: Leon Timmerman en Jan-Willem Wirds

Blijf op de hoogte en volg

01 Oktober 2010 | Duitsland, Bonn

In de reacties een paar vragen waar we zo op terug komen. Vandaag wakker geworden met uitzicht op langzaam voorbij trekkende schepen over de Rijn. Lekker ontbijt met nu gelukkig ook spek, worst en gebakken ei. We hebben een beetje honger namelijk 's ochtends.
Het vertrek werd wat vertraagd door de technische problemen bij diverse mensen. Er werden twee buitenbanden vernieuwd, kettingen gerepareerd en remmen schoongemaakt. Drupje olie op de ketting en we zijn klaar voor de start. De eerste twee uur langs de Rijn, met een stevig gemiddelde van 32 km per uur. Het rijden in peleton gaat inmiddels lekker soepel.
Wat opvallend is, is dat dit gemêleerde gezelschap met verschillende leeftijden en trainingsniveau's naar elkaar toe gegroeid is. Dus de vraag naar Thijs is hiermee ook beantwoord: het gaat prima en hij klimt de colletjes met verve omhoog.
Leo had een kleine omweg in gedachten. Dit betekent meestal dat we ons suf klimmen. Zo ook vandaag. Leo wilde graag de Moezel zien en daar zat een berg voor. Gelukkig mag je daarna weer als de brandweer afdalen. Eten in een oud wijnvat in een restaurant aan de Moezel. Thijs vroeg nog of we toch niet direct na de lunch weer gingen klimmen. Het antwoord was ontkennend. Het gemeten maximale stijgingspercentage was 17 % op de super de luxe meter van Arie. Via Plaidst weer terug aan de Rijn. Wat het makkelijkste deel leek te worden van de etappe van vandaag was toch nog een heel gedoe. Er is wel een fietspad maar dat is voor snelheden boven de 20 eigenlijk ongeschikt. Haakse bochten krappe tunneltjes geven veel vertraging en eigenlijk wilden we wel graag een beetje op tijd in Bonn in het zwembad springen. Via een aantal korte sprintjes over de vluchtstrook van autoweg 9 schoot het toch nog lekker op. Het laatste stukje door Bonn was lekker: zonnetje met een beetje wind mee. Gearriveerd bij het Hotel en snel het zwembad opgezocht.
De route van vandaag: http://runkeeper.com/user/Wirds/activity/17591801
Net klaar met eten. De avondetappe speech van Emile rept over de het passeren van de Nederlandse grens morgen. Het stond niet op de kaart maar Emile heeft Thom toch zijn ijs met aardbeien bezorgd. We ruiken inmiddels de stal. Er wordt gemaild over de laatste etappe van Helden in Limburg naar Nieuwegein. Wellicht dat er nog enkele mensen mee fietsen. Dan moeten ze zondag wel vroeg op.
Tijd voor een tukje.

• 02 Oktober 2010 - 13:47

Hazra :

Heerlijke verslagen om te lezen. Wat een power! Tot morgen bij de finish. Dat wordt afkicken straks... Douwe, hometrainers plaatsen in het ziekenhuis??

• 03 Oktober 2010 - 10:07

Grytsje:

Schitterende verhalen en diep respect voor jullie prestatie! Gelukkig lees ik alleen over technische problemen en niet over blessures. Hoorde dat er maandag op de B3 een massage team komt voor de patienten, misschien ook iets voor jullie ;)

• 03 Oktober 2010 - 10:13

• 03 Oktober 2010 - 10:14

• 03 Oktober 2010 - 10:41

Cynthia:

Leuk om jullie avonturen te lezen.Succes met de laatste kilometers en een gezellig ontvangst gewenst in het Nieuwegeinse. Zal een borrel op jullie drinken straks! Top gedaan mannen!

• 04 Oktober 2010 - 06:36

Simone Van Haarlem:

Mannen,( alleen mannen neem ik aan???) mooie prestatie! Petje af, en nog veel succes op het laatste stuk!
    Weet dat inmiddels de afdeling sportgeneeskunde in het Antonius is geopend. Ik hoor niets over blesssureleed, gelukkig, maar je weet maar nooit! Je kunt daar denk ik ook aftrainen...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Bonn