Volg het bezoek aan de Magnet Conference - Reisverslagen van - WaarBenJij.nu Volg het bezoek aan de Magnet Conference - Reisverslagen van - WaarBenJij.nu

Volg het bezoek aan de Magnet Conference

Vanaf 6 oktober 2012 bezoeken Henny Agelink, verpleegkundig afdelingshoofd Cardiologie/CCU E3, Tineke Jacobs, verpleegkundig afdelingshoofd Intensive Care/ Medium Care en Tjitze Hoekstra, zorginnovator de jaarlijkse Magnet Conferentie in de USA. Het Magnet programma in de USA is een uitgangspunt geweest voor het programma Excellente Zorg in ons ziekenhuis.

Op de ANCC Magnet Conferentie vieren meer dan 7.000 verpleegkundigen en leidinggevenden van topziekenhuizen in de USA hun Magnet erkenning. Ook wisselen zij evidence-based practices uit.
De bijeenkomst is de officiële jaarlijkse conferentie van het prestigieuze Magnet Recognition Program®, een showcase van de beste verpleegkundige praktijken.

Henny, Tineke en Tjitze halen hier inspiratie op om het programma Excellente Zorg in ons ziekenhuis te voeden met nieuwe inzichten en ideeën. Thema’s als structurele empowerment, voorbeelden uit de beroepspraktijk, nieuwe kennis, innovatie, en verbeteringen en transformationeel leiderschap komen in verschillende workshops en lezingen aan de orde.

“Veel verpleegkundigen in Nederland worden enthousiast van het idee achter ‘Magnet Hospitals’: bij de Amerikaanse verpleegkundigen draait het echt om hun bevlogenheid, hun kennis en hun bijdrage aan de kwaliteit van zorg. Precies dat willen wij in het St. Antonius Ziekenhuis ook bereiken,” aldus Henny, Tineke en Tjitze

Volg de ervaring deze collega’s op www.waarbenjij.nu

Recente Reisverslagen:

13 Oktober 2012