We zijn in Los Angels - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van StAntoniusZiekenhuis - WaarBenJij.nu We zijn in Los Angels - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van StAntoniusZiekenhuis - WaarBenJij.nu

We zijn in Los Angels

Blijf op de hoogte en volg

08 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Los Angeles

Maandag 8 oktober 2012

LA here we are!

Om gelijk maar met de deur in huis te vallen een ervaring op het vliegveld in LA. Situatie, een lange rij voor de USA immigratie. Een grote hal waar alle passagiers die aankomen hun documenten moeten laten zien. Gaat tergend langzaam, je bent moe na een lange vlucht van 11 uur. Eindelijk, je mag naar de balie komen. Een norse ambtenaar kijkt je niet aan en vraagt wat je hier komt doen. Naar een nursing conference. Gelijk hoofd omhoog, een smile: " so you are a nurse?" " Yes sir I am a nurse from Holland. Ok, put your right fingers on the box, smile I'm gonna make a picture." Onder tussen het geluid van een stempel die een afdruk in het paspoort maakt. " Have a great time in LA, next in line"

Het maakt indruk, bovenstaande ervaring. Door te zeggen dat je verpleegkundige bent, een positieve respons van de ander. Welkom in Amerika. Hoe zit dat nou hier?
De lichaamstaal, de glimlach op het gezicht van deze man, sprak boekdelen. Net in de USA en nu al wordt bevestigd wat we al zo vaak hoorden in Nederland. Verpleegkundigen zijn de meest gerespecteerde beroepsgroep in de USA.

Uitgeteld zitten we nu op de bank in onze B&B. Vandaag hebben we een sightseeing tour gedaan. Hollywood boulevard, the walk of fame, naar het Griffith Park om daar het Hollywood sign te zien en natuurlijk veel foto's maken. Het is gewoon overwhelming, zoveel indrukken. Het gekke is dat je het gevoel hebt dat je alles wel kent. De geluiden, de billboards, de grote auto's. Van TV maar nu zelf onderdeel van het plaatje.

Morgen gaat het feest beginnen. We zitten 20 minuten rijden, als er geen file is..... van LA Confention Center. We moeten onze registratie gaan doen en het programma van lezingen uit gaan zoeken en intekenen. Er worden 7000 verpleegkundigen verwacht. We kijken er naar uit.

• 09 Oktober 2012 - 07:57

Jeannette:

Bijzonder ,deze eerste ervaring bij aankomst. Stond er toevallig ook nog een tablet bij die balie om je klantervaring aan te geven:)?

Hele mooie dagen toegewenst met z'n drieën!

• 09 Oktober 2012 - 08:38

Christel Van Den Bank:

Geweldig om jullie te volgen. Veel succes daar!

• 09 Oktober 2012 - 21:43

Truus V Dijk.:

Hoe is het aan de overkant? Ben benieuwd naar jullie ervaringen. Gr Truus. Zoco f2 vaatchirurgie.

• 09 Oktober 2012 - 23:17

Aaltsje:

Succes, ben benieuwd naar de rest van het reisverslag

• 10 Oktober 2012 - 09:57

Yvonne Cornelisse,:

Hoi Tineke,
    Tjeetje wat een ervaringen zeg in zo'n korte tijd!
    Die 'acute omslag' van die man bij de douane, de sight seeing, de B&B, kijken in andermans 'keuken'en ... 'ik wil ook zo'n badge! ;-) !!!'
    Ik blijf jullie volgen en nog veel meer van die 'ervaringen toegewenst met z'n 3tjes!

• 10 Oktober 2012 - 14:17

Esther Koster :

Hallo allen,

Met veel interesse jullie verslagen gelezen. Wat een spannende avonturen beleven jullie daar in dat verre Amerika/LA.

Hebben jullie naast de vloerbedekking op de patientenkamers inmiddels ook al rode lopers ontdekt?

Jammer dat jullie na die drukke, overvolle dagen vast geen energie meer over hebben om Excellent voor jullie zelf te zorgen...;-)

Maar goed, even serieus.... De postvakjes en bedgordijnen, hoe lossen ze dat daar op? En Tineke, jij weet vast nog wel waar wij verder benieuwd naar zouden zijn......

Wat een prachtige resultaten boeken ze daar zeg op het gebied van lijnensepsis. Kunnen wij daar nog iets van leren? Graag protocollen en procedures en hun manier van registreren.

De Excellente zorg gaat hier natuurlijk gewoon door, zowel voor personeel als voor patienten.

We wensen jullie nog een hele prettige en vooral leerzame tijd toe en kijken uit naar nog meer verhalen over alle opvallende zaken die jullie ongetwijfeld meemaken.

What happens in LA stays in LA!! ;-)

Groetjes van ons allemaal.

Hubertine, Esther, Renate , Irma en Gea

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Los Angeles

Volg het bezoek aan de Magnet Conference

Vanaf 6 oktober 2012 bezoeken Henny Agelink, verpleegkundig afdelingshoofd Cardiologie/CCU E3, Tineke Jacobs, verpleegkundig afdelingshoofd Intensive Care/ Medium Care en Tjitze Hoekstra, zorginnovator de jaarlijkse Magnet Conferentie in de USA. Het Magnet programma in de USA is een uitgangspunt geweest voor het programma Excellente Zorg in ons ziekenhuis.

Op de ANCC Magnet Conferentie vieren meer dan 7.000 verpleegkundigen en leidinggevenden van topziekenhuizen in de USA hun Magnet erkenning. Ook wisselen zij evidence-based practices uit.
De bijeenkomst is de officiële jaarlijkse conferentie van het prestigieuze Magnet Recognition Program®, een showcase van de beste verpleegkundige praktijken.

Henny, Tineke en Tjitze halen hier inspiratie op om het programma Excellente Zorg in ons ziekenhuis te voeden met nieuwe inzichten en ideeën. Thema’s als structurele empowerment, voorbeelden uit de beroepspraktijk, nieuwe kennis, innovatie, en verbeteringen en transformationeel leiderschap komen in verschillende workshops en lezingen aan de orde.

“Veel verpleegkundigen in Nederland worden enthousiast van het idee achter ‘Magnet Hospitals’: bij de Amerikaanse verpleegkundigen draait het echt om hun bevlogenheid, hun kennis en hun bijdrage aan de kwaliteit van zorg. Precies dat willen wij in het St. Antonius Ziekenhuis ook bereiken,” aldus Henny, Tineke en Tjitze

Volg de ervaring deze collega’s op www.waarbenjij.nu

Recente Reisverslagen:

13 Oktober 2012