Dat hebben wij weer - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van StAntoniusZiekenhuis - WaarBenJij.nu Dat hebben wij weer - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van StAntoniusZiekenhuis - WaarBenJij.nu

Dat hebben wij weer

09 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Los Angeles

Goed dit heeft niets met de Magnet conferentie te maken maar we zitten er midden in. In de straat waar onze B&B is konden we vanavond niet in met de auto. Reden, iemand heeft zich verschanst in een huis, vier huizen bij ons vandaan! Deze persoon heeft daarvoor op een auto geschoten met twee mensen erin rond half vijf in de middag en het is nu al half elf. Gelukkig mochten wij de auto in een andere straat parkeren van de sheriff en naar onze B&B lopen. Een speciaal politieteam staat nu met wapens bij het huis en een helicopter vliegt steeds over. Alsof we in een film zitten. Hebben wij weer.

Ok nu naar vandaag. De registratie. Dit ging heel soepel, wat een geweldige organisatie. Een hele tas vol met spullen en natuurlijk het conferntieboek wat we gelijk zijn gaan bestuderen. Tjitze heeft het thema innovatie en ouderen in het ziekenhuis. Henny en Tineke leiderschap als thema voor de lezingen.

We schrokken van de tijd, deze vloog om en we waren de lunch zelfs vergeten. Na de registratie op naar the Huntington Memorial Hospital in Pasadena, dit had Tjitze geweldig geregeld. www.huntingtonhospital.com

Een 541 beds Magnet ziekenhuis. Hier hebben we de ICU/CCU bezocht en we werden allervriendelijkst ontvangen door de ward manager. Henny en Tineke keken hun ogen uit. Een 30 beds afdeling waar de CCU/ICU patienten door elkaar heen liggen. We hebben ontzettend veel vragen gesteld. We werden tijdens de rondleiding aan verschillende mensen voorgesteld.

Een aantal dingen zijn ons opgevallen, hier een top 10:
1) Bij binnenkomst in het ziekenhuis krijgt elke!!!! bezoeker een oranje sticker op met daarop de afdeling die je gaat bezoeken en je wordt begeleidt door een vrijwilliger. Je kan dus niet zo naar binnen lopen. Een vreemde gewaarwording.
2) Een vrijwilliger bracht ons naar de afdeling die voorzien was van een slot. Dag en nacht afgesloten, alles voor de veiligheid.
3) Tapijt op de vloeren
4) Veel rommel op de kamers
5) Computers on wheels op gang en niet op de kamers
6) Een verpleeghulp die elk uur een rondje loopt en bij elke patient de drie P's controleerd, position, potty( de persoonlijke behoeftes van een patient) and pain.
7) Het verloop onder verpleegkundigen is laag.
8) De afdeling heeft tot nu toe maar 2 lijninfecties dit jaar gehad, dat is een wereldprestatie!
9) Alle patienten worden bij binnenkomst getest op MRSA, het aantal patienten met MRSA is hoog, dus ook veel isolatiepatienten wat enorm veel geld kost.
10) Shared governance is volgens de verpleegkundigen op de afdeling 'goud goed'. Zelf de regie nemen en inspraak hebben in beslissingen die op afdelingsniveau gemaakt moeten worden. De hoofdverpleegkundige sprak hier met enige trots over. We hebben zelfs de ziekenhuisbrede voorzitter van de shared governance group mogen ontmoeten.

Na het bezoek aan deze afdeling gingen we naar de PR office. Daar kregen we verdere informatie over het ziekenhuis in de vorm van folders etc. Kortom alles was wederom goed geregeld.

Tot slot. Dit ziekenhuis was een indrukwekkend gebouw, net een kasteel en dit ziekenhuis is het nummer 4 ziekenhuis van Los Angeles en nummer 8 van California hospitals volgens de US News 2012.

• 10 Oktober 2012 - 09:45

Monique Van Aalderen:

Wat maken jullie veel mee, zeg! Lijkt inderdaad wel een film. Het hospital ziet er prachtig uit, toch wel heel anders qua vormgeving dan het Antonius.
    Het klinkt allemaal als een prachtige en indrukwekkende belevenis. Ik ben ervan overtuigd dat jullie zeer geïnspireerd terug zullen komen.

Monique

• 10 Oktober 2012 - 13:22

Aaltsje:

Het is wel een zeer indrukwekende week voor jullie op wat voor gebied ook. Fijn om dat met elkaar te delen.

• 10 Oktober 2012 - 13:52

Esther:

Fantastisch! Geniet van al het moois en goeds wat jullie zien en kom vooral vol inspiratie weer terug! En wel heelhuids-:)

• 11 Oktober 2012 - 23:05

Gerrit Jan:

Nou nou, het wild westen leeft nog steeds! Mooi dat jllie het zo goed hebben daar!
    En dan Universal studio's met "slechts"7000 mensen! ;-)

Verslag uit: Verenigde Staten, Los Angeles

Volg het bezoek aan de Magnet Conference

Vanaf 6 oktober 2012 bezoeken Henny Agelink, verpleegkundig afdelingshoofd Cardiologie/CCU E3, Tineke Jacobs, verpleegkundig afdelingshoofd Intensive Care/ Medium Care en Tjitze Hoekstra, zorginnovator de jaarlijkse Magnet Conferentie in de USA. Het Magnet programma in de USA is een uitgangspunt geweest voor het programma Excellente Zorg in ons ziekenhuis.

Op de ANCC Magnet Conferentie vieren meer dan 7.000 verpleegkundigen en leidinggevenden van topziekenhuizen in de USA hun Magnet erkenning. Ook wisselen zij evidence-based practices uit.
De bijeenkomst is de officiële jaarlijkse conferentie van het prestigieuze Magnet Recognition Program®, een showcase van de beste verpleegkundige praktijken.

Henny, Tineke en Tjitze halen hier inspiratie op om het programma Excellente Zorg in ons ziekenhuis te voeden met nieuwe inzichten en ideeën. Thema’s als structurele empowerment, voorbeelden uit de beroepspraktijk, nieuwe kennis, innovatie, en verbeteringen en transformationeel leiderschap komen in verschillende workshops en lezingen aan de orde.

“Veel verpleegkundigen in Nederland worden enthousiast van het idee achter ‘Magnet Hospitals’: bij de Amerikaanse verpleegkundigen draait het echt om hun bevlogenheid, hun kennis en hun bijdrage aan de kwaliteit van zorg. Precies dat willen wij in het St. Antonius Ziekenhuis ook bereiken,” aldus Henny, Tineke en Tjitze

Volg de ervaring deze collega’s op www.waarbenjij.nu