Terug in Nederland - Reisverslag uit Nieuwegein, Nederland van StAntoniusZiekenhuis - WaarBenJij.nu Terug in Nederland - Reisverslag uit Nieuwegein, Nederland van StAntoniusZiekenhuis - WaarBenJij.nu

Terug in Nederland

Door: Mariëtte Hagg en Laurine de schipper

24 April 2012 | Nederland, Nieuwegein

Na 10 fantastische, leerzame en ook vermoeiende dagen zijn we weer terug in Nederland. Vandaag zijn we allebei weer op de afdeling te vinden.
Het weekend in New York was ook erg leuk en tevens een mooie afsluiting van deze reis.

We hebben in een korte tijd de stad NY gezien die zeker vraagt om nog een bezoek! Dus wie weet....

We zijn zeer gemotiveerd om jullie allemaal te vertellen wat we hebben meegemaakt en ervaren.

Voor alle collega's: mochten jullie ons tegenkomen spreek ons gerust aan!

31 mei vanaf 16:30 zullen we een presentatie houden over onze ervaringen. Meer informatie hierover volgt nog! Maar schrijf het bij interesse vast in je agenda op!

Familie en vrienden: ook jullie zullen we de komende tijd uiteraard spreken en vertellen wat we allemaal gezien en gedaan hebben!

Bedankt voor jullie reacties op het blog!!

Laurine en Mariëtte

• 24 April 2012 - 07:47

Jellie Hoedemakers:

Dag Laurine en Mariëtte,

Het is alweer voorbij en jullie zijn terug in Nederland vol met ervaringen en opgedane kennis.
    Het was sowieso al leuk om jullie blog te lezen en ik ben benieuwd naar jullie presentatie de 31e.
    Nu weer terug in de Nederlandse realiteit en "gewoon" aan het werk.
    Tot ziens of horens en groet van Jellie.

• 24 April 2012 - 11:02

Annelies Loth:

Alweer terug in Nederland, veel indrukken en ervaringen opgedaan.
    Leuk om jullie blog te lezen en zo op de hoogte te zijn wat jullie gedaan hebben.
    Groet en veel succes Annelies

Verslag uit: Nederland, Nieuwegein

St. Antonius verpleegkundigen in Amerika

Korte samenvatting van onze reis

Zaterdag, 14 april 2012
We landen rond 14:00 locale tijd in Chicago. Die dag zijn we vrij om een beetje bij te komen van het tijdsverschil en de vlucht . Er is een tijdsverschil van 7 uren.

Zondag, 15 april 2012
’s Ochtends een bespreking over onze meeloop dagen van de aankomende week. Daarna krijgen we de kans om via de Segway de stad te bekijken

Maandag, 16 april 2012
We maken kennis met het ziekenhuis en de personen van de verschillende afdelingen waar we gaan meelopen.

Dinsdag 17, woensdag 18 en donderdag 19 april 2012
Deze dagen lopen wij mee op 2 verschillende afdelingen en is er veel ruimte voor persoonlijke gesprekken met verpleegkundigen. Dat geeft ons hopelijk een goed beeld van de werking van het Magnet principe in dit ziekenhuis. Op dit moment weten wij nog niet welke afdelingen het worden. We hebben wel onze voorkeur opgegeven.

Vrijdag 20 april, zaterdag 21 april, zondag 22 april 2012
De ochtend gebruiken we om de week te evalueren. En ’s middags vliegen we naar New York.
Hier krijgen we een rondleiding, gaan we naar een broadway musical en gaan we een gospeldienst in Harlem bijwonen.

Uiteindelijk landen we maandag 23 april om 07:25 weer op Schiphol en zullen we ook die week weer fris, fruitig en hopelijk geïnspireerd terug komen op de werkvloer! Tot dan weer!