Breaking news part 2 - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van StAntoniusZiekenhuis - WaarBenJij.nu Breaking news part 2 - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van StAntoniusZiekenhuis - WaarBenJij.nu

Breaking news part 2

Door: Mariëtte Hagg en Laurine de schipper

20 April 2012 | Verenigde Staten, Chicago

Het ziekenhuis is alweer verleden tijd. Vandaag vliegen we door voor een weekend New York! We hebben daar ontzettend veel zin in. Het is wel prettig om nog even wat tijd met de groep te hebben, terwijl we niet op 'ons werk' zijn. Zaterdagavond gaan we naar de musical Sister Act, hoe kan het ook anders? :-)

Maar afgelopen dagen hebben we nog erg veel leuke en interessante dingen gedaan omtrent Magnet. Laurine heeft een dag meegelopen op de orthopedie en de laatste dag
gesprekken gehad met een kwaliteitsmedewerker, afdelingshoofd en veel verpleegkundigen. Het was ontzettend leuk om op je afdeling te kijken, waar je bekend mee bent. Ze sturen de patiënten hier bijvoorbeeld al na 3 dagen naar huis ( in NL minstens 4 dagen) na een totale heup of totale knie prothese. Wat blijkt? De patiënten worden direct na de operatie uit bed gehaald en het werkt!

Verder hebben ze voor valpreventie de kleur geel gekozen. Iedereen die een risico heeft om te vallen krijgt gele anti slip sokken aan en een geel polsbandje. Zodra je een hoog risico
hebt krijg je een gele kaart op de deur met daarop een falling star. Hoe overzichtelijk kan je het maken?! Het is opvallend hier dat er in de gangen van de verpleegafdeling zo weinig patiënten, verpleegkundige, dokters, schoonmaak, etc. te zien is. Dat is waarschijnlijk omdat ze hier alleen maar 1-ps kamers hebben! Ze hebben ook alles op voorraad op de kamer en in het bed kan je de patiënt wegen. Wow!

Mariette heeft zich zeer vermaakt op de critical care unit. Erg leuke en kundige mensen ontmoet. Het is opvallend dat er zoveel verschillende professies rondlopen op de afdeling. Verpleegkundigen, verpleeghulpen (die heel veel doen en mogen), een casemanager, social worker (puur voor die afdeling), chaplain, coördinator en een educating nurse. Wat dat betreft het de functiedifferentiatie daar flink plaatsgevonden

Ook hier zijn de gele val bandjes etc. te vinden, zoals in het hele ziekenhuis. Verder heb ik meegelopen op een hartfalen unit. De verpleegkundige zijn gespecialiseerd in deze toenemende groep patiënten. Een afdeling waar je hart echt moet liggen (figuurlijk). Verder gesproken met het hoofd van de VIM commissie. Ze werken redelijk zoals wij het doen. Alleen met de terugkoppeling naar de werkvloer zijn ze nog niet waar ze willen zijn. Interessant om te horen over de rechtszaken en hoe dat hun werk beïnvloed. De patiënt moet bij ontslag ondertekenen dat hij alle informatie gehoord en begrepen heeft. Zo ook voor een ingreep. (informed consent). Na een drukke en intensieve werkweek op naar NYC!!

• 20 April 2012 - 14:05

Geeske:

Ha dames,

Klinkt als leuke ervaringen hoor! En Mariette, volgens mij heb jij al allemaal fase 3 ideeen voor ons project ;-)!
    Nog even lekker genieten in NY, plezier!

• 20 April 2012 - 17:03

Manuela N:

Geniet van the Big Apple,
    het is een te gekke stad!!
    Leuke verhalen over jullie ervaringen van deze week!
    groetjes

• 20 April 2012 - 17:14

Marcel:

leuke verhalen!
    Veel plezier in NY, voor je het weet zit je weer thuis voor de buis naar GTST te kijken.

• 21 April 2012 - 00:13

DJ:

Hey die hebben we hier ook. The Falling Star Logo!

• 21 April 2012 - 01:16

Yvonne H:

Super leuk om jullie verslagen te lezen.Geniet lekker van het weekend,het weer is bij jullie vast beter als bij ons

• 23 April 2012 - 17:48

Jessica:

Wat pas je toch leuk op de icu ;)
    Tonio vraagt zich af of je nog een clini clown hebt gezien.
    Veel plezier in NY! Als je nog iets vindt voor in een geschiedenisles, Tonio houdt zich aanbevolen (zand van de Twin Towers) ;)

• 23 April 2012 - 20:57

Thea D2:

Wat een belevenis.
    Leuk wat jullie meemaken.
    Veel zien en nieuwe ideeen opdoen.
    Geniet ervan.

• 01 Mei 2012 - 07:05

Heidy Van Afdeling 4:

Hoi Hoi.

Jullie zijn inmiddels weer terug maar toch nog even een berichtje!

Wat een leuke verslagen en wat een ideeën zullen jullie op gedaan hebben!

Ik ben erg benieuwd naar de rest van jullie verhalen maar ook wat ons ziekenhuis hier allemaal mee kan en gaat doen???

Groetjes Heidy
    zorgcoördinator afdeling 4
    Locatie Utrecht/Oudenrijn

Verslag uit: Verenigde Staten, Chicago

St. Antonius verpleegkundigen in Amerika

Korte samenvatting van onze reis

Zaterdag, 14 april 2012
We landen rond 14:00 locale tijd in Chicago. Die dag zijn we vrij om een beetje bij te komen van het tijdsverschil en de vlucht . Er is een tijdsverschil van 7 uren.

Zondag, 15 april 2012
’s Ochtends een bespreking over onze meeloop dagen van de aankomende week. Daarna krijgen we de kans om via de Segway de stad te bekijken

Maandag, 16 april 2012
We maken kennis met het ziekenhuis en de personen van de verschillende afdelingen waar we gaan meelopen.

Dinsdag 17, woensdag 18 en donderdag 19 april 2012
Deze dagen lopen wij mee op 2 verschillende afdelingen en is er veel ruimte voor persoonlijke gesprekken met verpleegkundigen. Dat geeft ons hopelijk een goed beeld van de werking van het Magnet principe in dit ziekenhuis. Op dit moment weten wij nog niet welke afdelingen het worden. We hebben wel onze voorkeur opgegeven.

Vrijdag 20 april, zaterdag 21 april, zondag 22 april 2012
De ochtend gebruiken we om de week te evalueren. En ’s middags vliegen we naar New York.
Hier krijgen we een rondleiding, gaan we naar een broadway musical en gaan we een gospeldienst in Harlem bijwonen.

Uiteindelijk landen we maandag 23 april om 07:25 weer op Schiphol en zullen we ook die week weer fris, fruitig en hopelijk geïnspireerd terug komen op de werkvloer! Tot dan weer!